onsdag 3 december 2008

Har världen blivit tokig?

Det är lätt att ställa sig den frågan när man ser vad som håller på att hända. Sossarna tjatar på regeringen för att de ska gå in och stödja vissa bilföretag. I USA pågår samma diskussion, det är helt absurt. Jag funderar på att starta ett företag och när ingen vill ha min produkt eller konjunkturen går ner så kan jag ju gå till regeringen för att de ska ge mig pengar eller helt enkelt köpa företaget av mig. PINSAMT!!

Och nu tänker regeringen dessutom låta privata företag jaga fildelare. De tänker på ganska lösa grunder ge bort ip nummer till dessa företag. I teorin låter det inte bra, det låter dock ännu sämre i praktiken. Jag själv fildelar massor, och pga detta känner personer som är riktigt duktiga på sånt här, de är alla överens om en sak. De kommer inte åka dit, men det kommer att komma en uppsjö med program som döljer IPnummer. Förra gången som regeringen försökte göra idiotiska saker mot fildelarna så hackades regeringenshemsida.
Jag undrar ibland hur folk tänker...

//ViR

Inga kommentarer: