tisdag 24 mars 2009

Sossarna fortsätter att imponera =)

Det ser som jag skrivit förut ut att vända i oponionsmätningarna. Jag tror att i nästa mätning kommer alliansen att leda. Anledningen att jag tror det är p g a alla de händelser som nu sker. Människor börjar tröttna på Socialdemokraterna och LO. De märker hur populistiska de är. Hur Mona Sahlin utlovar skattepengar till en bilindustri på knä. De märker att regeringen agerar ansvarsfullt med finnanserna men att opositionen agerar med att vilja slösa bort pengar. Dessutom så går regeringen hårt åt de företag som ger bonusar samtidigt som de sparkar människor. Socialdemokraterna går också ut och kritiserar detta, men bara efter att någon annan gjort det. Man är rädd att stå där ensam.

Sen ser ju folket hur LO hycklar. Ta bara det senaste som Wanja Lundby-Wedin gjort. Hon kritiserar ju ofta de som tjänar för mycket pengar. Dessutom har hon vid ett flertal tillfällen kritiserat de höga bonus som chefer fått. Nu visar det sig dock att Wanja Lundby-Wedin själv har röstat för detta. Det blir ännu mer pinsamt när hon försöker ursäckta sig och säga att hon inget visste. Antingen ljuger hon eller så är hon inkompetent, mitt förslag är att båda stämmer.

Sossarna sitter just nu i riktigt knipa, trovärdigheten tryter mer för varje dag som går. Om vänster alliansen ska ha en chans i nästa val måste väljarna se någon genuint, det finns dock inte kvar.



OBS: Jag är mycket glad över denna utveckling, tro inget annat.



//ViR



Media: Expressen, Aftonbladet1, Aftonbladet2, SVD

Inga kommentarer: