onsdag 1 april 2009

Lätt uppgiven!

Hej!
Nu sitter jag här. Jag vill skriva något om det som hänt under denna dag, men jag vet knappt vad jag ska säga. Jag känner mig uppgiven, förvirrad. Jag talar självklart om den nya äktenskapslagstiftningen. Vad gör vi svenska kristna när sånna här beslut kommer? Vad gjorde vi innan beslutet fattades? Vart har vi bön och fastekampanjerna vi såg i delstaten Florida när liknande beslut skulle fattas? Vart har vi nöden i vårt land?

Jag har frågat mig gång på gång varför KD inte bröt regeringssammarbetet pga denna fråga. Då hade de inte haltar på 4% spärren. Varför ligger svensken och ser på när landet bär av i denna riktningen? Tänker vi som kristna se på nästa gång ett liknande beslut ska fattas? När det handlar om antalsneutrala äktenskap. Eller ska vi som är bibeltroende kristna nu börja att ropa till Herren. Hit men inte längre!!

//ViR

Media: Dagen

(Sen avslutas dagen med att Färjestad förlorar med 4-1, jobbigt värre.)

1 kommentar:

Lars Ewald Lenka sa...

Håller med dig. Även jag är förvånad att KD inte lämnade regeringssamarbetet.