tisdag 24 februari 2009

Till er som bor i hus!

Hej alla husägare!

Jag har ju som ni redan läst fått jobb.
Jag åker runt med en gul postbil och ger ut morgontidningen. Något som dock är mycket frustrerande är när ni villaägare inte har skottat ordentligt framför er låda. Tänk på att en bil ska kunna komma fram nära lådan. Ni behöver skotta en bit fram och en bit bakom lådan. Det skulle underlätta mycket för sånna som mig. Dessutom, komihåg att olja er låda ibland. Postlådor rostar lätt. Ha gärna en plastlåda som är lätt att öppna.

Till er som redan är duktiga på allt detta så är jag djupt tacksam, ni kan bortse från det jag skrivit åvan.

Till sist: Mona Mona Mona! Jag såg agenda och Mona Sahlin ville "ge Saab en chans". Mona Sahlin vill att vi skattebetalare ska offra miljarden in i ett företag som gått back i massor av år, detta för att ge dem en chans.
Om vi ska offra våra skattepengar så borde vi rimligen få rösta i frågan då det berör våra pengar. Lyckligtvis har vi röstat, och en majoritet av Sveriges befolkning sa Nej till sossarnas oansvariga politik. Hoppas vi fortsätter att rösta på det viset även i fortsättningen.

//ViR

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker absolut inte skotta runt min postlåda! Det är inte mer än rätt att kapitalistsvin som du får känna på hur det är att arbeta lite som vanligt folk!

Lycka till! =) /Robin