tisdag 3 februari 2009

Valet 2010...

...närmar sig. För ett år sedan var jag helt säker på att alliansen skulle torska, att vår nya statsminister skulle vara Mona Sahlin. Det jag fick rysningar bara jag tänkte tanken. Det var dock så att när Mona Sahlin blev vald som ny partieledare för sossarna så gladdes jag. Jag sa att detta var det bästa som kunde hänt oss. Det har visat sig att det var helt sant, Monas förtroende är extremt lågt. Hon har på den korta tid hon varit sossarnas ledare gått från att ha det största förtroendet till att ha ett riktigt lågt förtroende.
Det finns alltså hopp för att i valet 2010 så vinner alliansen. Det som dock är läskligt är om alliansen skulle torska och Mona verkligen blir statsminister. Gud bevare oss från detta. Mona Sahlin som statsminister.
Sen är det ju också så att det måste hända något radikalt inom politiken. För som det ser ut nu så finns det inget parti som följer Herren. Det är obehagligt att titta ut över det politiska Sverige, ateismen och det moraliska förfallet hägrar. Vi som kristna MÅSTE börja be be och återigen be.

//ViR

Inga kommentarer: