onsdag 19 november 2008

Listan!

Hej!
Idag så lyssnade jag på en undervisning om motivation. 100 Ways to Motivate Yourself hette den. Väldigt bra. En av de sakerna som skulle motivera en själv var att skriva listor. Jag ska börja med det. Den första grejen jag skrev var exakt vad jag ska göra imorgon, jag ska kryssa för grejer när jag gjort dem. Jag tror att detta sakta kommer att förvandla mitt lilla liv. Jag behöver struktur, och strukturer kommer inte av sig själv, man måste ta itu med saker och ting själv. De flesta problem vi som människor möter kan vi själva ta itu med.
Jag är ganska optimistisk av mig, men jag ska vara det ännu mer nu. I helgen kommer Maria hem, ska bli helt underbart, saknar henne så mycket...

En sak till som snubben som undervisade sa var att man ska fundera på de stunder då man verkligen mår bra, jag funderade lite och såg att en sak som gör mig lycklig är att undervisa/predika/hålla föredrag. Jag ska se till att jag får börja göra det. Vill ni ha mig att undervisa eller predika så hör av er. Vill ni att jag ska hålla föredrag så hör av er också, jag kan hålla om politik eller om evolutionen eller något annat intresant. HÖR AV ER =)

//ViR

1 kommentar:

Challeman sa...

GTD FTW ;)
(http://en.wikipedia.org/wiki/Getting_Things_Done)