onsdag 5 november 2008

Stor seger? Eller stor förlust?

Hej på er gott folk!
Klockar är strax efter halv fem på morgonen och jag är fortfarande vaken. Jag har suttit uppe och följt USA-valet. Den kandidat som jag hoppades skulle vinna var John McCain. Inte därför att jag anser att han har rätt i alla sakfrågor, eller för hans ekonomiska politik. Jag ville att McCain skulle vunnit därför att han valde att stå upp för de ofödda barnen. Han ville inte ha totalt fri abort i USA. För mig är detta en av de allra viktigaste frågor som finns. Ska det vara lagligt i ett land att mörda försvarslösa barn av bekvämlighetssjäl?

Jag har under kvällen mest följt valet på CNN, men jag slängde självklart ett öga på kanal 5 där Filip och Fredrik hade hand om kvällen. Deras första gäst var Mona Sahlin. Hon höll på Barak Obama som i likhet med de flesta andra i Sverige. Anledningen att S-ledaren höll på Obama verkade inte ha så mycket med Obamas åsikter att göra, utan snarare att hon verkligen ogillar McCain. Hon uttryckte det att McCain hade allt för många värdefrågor där hon inte kunde hålla med. Abort, homoäktenskap osv. Och Mona Sahlin hann också med att skicka en gänga till Palin därför att hon var kristen och abortmotståndare. En sak är säker, om Mona Sahlin kände mig så skulle hon verkligen inte gilla mig.

Ju mer jag lyssnar på Mona Sahlin, ju mer märker jag att hon verkligen avskyr kristendomen. Hon avskyr den med hela sitt hjärta. Jag är otroligt rädd att denna kristendomsfientliga kvinna kommer att bli vår nästa statsminister, det får inte ske.

Ikväll var det en stor vinns för Obama, men en stor förlust för mänskligt liv.

//ViR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovade att jag skulle kommentera om du skrev något om Palin, så nu gör jag det. Iofs skrev jag ungefär det jag vill säga i messet jag skickade som svar på ditt som kom under valnatten. Think outside the Moral majority box.

Anonym sa...

På vilket sätt är ateisten Fredrick reinfeldt bättre? jag vill inte ha Mona som ledare dock.