fredag 17 oktober 2008

Hej!!

Hej gott folk!

Eftersom flera verkar vilja att jag skrivet mer personliga inlägg så kommer ett här... (Kom ihåg att jag nu skiter i stavfel och meningsuppbyggnader, ta det för vad det är).

Jag sitter ju nu å skriver detta i väntan på att min mobil fylls med musik. Jag ska nämligen åka till min söta Maria imorgon. Det jobbiga är att jag ska åka 06.38 från Degerfors. Ibland så får man lida lite extra för kärlekens skull. Det är alltid så jobbigt när man ska ut å resa, jag blir alltid nervös kvällen innan (alltså inte för att jag ska träffa Maria, utan för resandet), jag tänker jämnt att jag nog glömt något. Jag är helt enkelt kass på att resa. Dessutom planerar jag så noga, jag tar med böcker musik och sånt, men när allt kommer omkring så sover jag hela vägen.

Jag har också kommit igång mer med mitt jobb. Jag arbetar ju som abassadör för SEA, Svenska Evangeliska Alliansen. Jag har varit i kontakt med massa pastorer nu i veckan. Jag älskar att ringa pastorer, man märker verkligen att det är ett släkte som älskar att snacka (jag förstår varför Gud kallar mig till pastor).

Jag måste bara säga en sak, jag såg på tv programet S.O.S Gute på 5an förut ikväll. Så himla likt Gotland, hela rasismen som finns där mot Stockholmare (vilket jag förstår och tycker är befogat), men programmet hade verkligen fångar hela gotlänska tänket, man förstod småstadslivet osv. Småstadslivet som Stockholmarna sabbade.
På ett sätt så saknar jag faktiskt Gotland, men på ett sätt så är jag så glad att jag inte bor där längre, Gotland är ett tragiskt ställe, men det finns mkt fina människor där. Alltså då menar jag inte Stockholmarna utan de verkliga gotlänningarna.

Nej usch nu är klockar snart kvart över ett på natten, jag behöver så om jag ska få nån sömn i mig, Maria blir ju ledsen om jag försover mig, det får inte ske... Dessutom ska jag ha linser på mig imorgon, och då får jag inte vara för trött, är jobbigt med linser då...

Komihåg att jag är bortrest under helgen nu, så det blir inge bloggande....

KRAM ViR

2 kommentarer:

Mijja sa...

Så ja.. Bra mera personliga grejer så man vet vad som händer i ditt liv ;)

Anonym sa...

Nej! Mer kristen politik!