tisdag 7 oktober 2008

Nu ska det bloggas =)

Hej!
Jag hoppas att ni alla har det bra. Jag tänkte att jag skulle börja blogga, det känns som att det är dags för mig att ta mig ann detta. Jag har ju rätt mycket att säga om rätt mycket. Jag gör dock bara en kort inledning innan jag senare får börja mer på allvar.
Jag måste skriva något om min flickvän Maria Hårsmar, hon är helt underbar, Maria när du läser detta kan du ju veta att jag verkligen håller dig kär.

Jag har idag talat med en god vän som bor på Gotland (ja det är sant, man kan vara en trevlig och bra prick även fast man har oturen att bo på denna ö). I alla fall så talade vi om det andliga klimatet vi har i vårt land, och hur han har det på Gotland. Det känns verkligen som att Sverige håller på att gå vilse i andliga frågor, en kompis till mig berättade att hans religionslärare tänkte ha djupmeditation under lektionstid, mycket märkligt att det är accepterat, men när någon nämner att Jesus är vägen, sanningen och livet så har man gått för långt. Jag hörde till och med en präst som sa att hon inte trodde att Jesus var "vägen" "sanningen" och "livet", utan att det fanns många vägar till Gud. Jag tycker inte att denna kvinna borde få vara präst efter ett sådant uttalande. Nog för idag...

Inga kommentarer: